Task Based Learning and Motivaton for Science Majors at Japanese Universities

( 最大 2000 件 )
URI http://shark.lib.kagawa-u.ac.jp/kuir/metadata/1246
タイトル
Task Based Learning and Motivaton for Science Majors at Japanese Universities
タイトル(別表記)
タスクベース・ラーニングが日本の理系学生のモチベーションに及ぼす効果
ファイル
内容記述

研究論文

This paper discusses ways to increase motivation of English as a Foreign Language (EFL) learners in science faculties in university in Japan through Task Based Learning (TBL). The first section discusses Communicative Language Teaching (CLT) and TBL. The second section outlines motivation in relationship to TBL and Japanese university students. The paper suggests that TBL within a Communicative Language Teaching (CLT) framework can be a very effective means of instruction at the university level provided that the tasks are tailored to meet the specific needs of Japanese university students.

著者
著者 Peter LUTES
著者(ヨミ)
著者(別表記)
掲載誌
香川大学教育研究
6
開始ページ
41
終了ページ
48
出版者
香川大学大学教育開発センター
出版年月日
200903
ISSN
1349-0001
NCID
AA1197154X
資料タイプ
紀要論文
言語
英語
出版社版
区分
香川大学
Copyright (C) 2009 Kagawa University All rights reserved.