中学校数学科における学ぶ意味を実感させる教材開発と授業実践―香川大学教育学部附属坂出中学校数学科での実践研究―

( Max 2000 Items )
URI http://shark.lib.kagawa-u.ac.jp/kuir/metadata/28188
Title
中学校数学科における学ぶ意味を実感させる教材開発と授業実践―香川大学教育学部附属坂出中学校数学科での実践研究―
Title Alternative
Development and Lesson Study of Subject Matters for Realization of Meaning of Learning in Junior High School Mathematics
File
Author
著者 長谷川 順一
著者(ヨミ) ハセガワ ジュンイチ
著者(別表記) Hasegawa Junichi
著者 環 修
著者(ヨミ) タマキ オサム
著者(別表記) Tamaki Osamu
著者 木谷 直充
著者(ヨミ) キタニ ナオミツ
著者(別表記) Kitani Naomitsu
著者 半山 章人
著者(ヨミ) ハンヤマ アキヒト
著者(別表記) Hanyama Akihito
Publication Title
香川大学教育実践総合研究
Volume
20
Start Page
59
End Page
70
Publisher
香川大学教育学部
Publisher Aalternative
Faculty of Education, Kagawa University
Published Date
2010-03
ISSN
1345708X
NCID
AA1147009X
Resource Type
Departmental Bulletin Paper
Language
jpn
Text Version
publisher
Set
香川大学
Copyright (C) 2009 Kagawa University All rights reserved.